Isnin, 25 Ogos 2008

Lawatan Ke MAHA 2008

Pada 23hb Ogos, saya sekeluarga telah melawat MAHA 2008. Satu pameran yang saya kira sangat berjaya dan ianya berjaya mengumpulkan rangkaian pengusaha2 serta agensi2 yang berkatan dengan pertanian, perikanan dan agro pelancungan.

Bergambar di sebelah tanaman secara fergitasi.

Pada mulanya saya fikir mungkin MAHA 2008 ini tiada kaitan dengan saya... yelah saya ni penulis produk maklumat... kalau pameran IT atau seminar internet tu mungkin ada kaitanlah kan. Namun setelah saya berjumpa dengan beberapa pengusaha dan kami bertukar-tukar kad, mereka berminat untuk mengetahui lebih lanjut pasal jualan melalui pemasaran terus, melalui internet selepas saya menunjukkan buku terbaru saya yang bakal keluar "Rahsia Membina Senjata Jualan" kepada mereka.

Bersama Pengurus Besar Koperasi Mardi (Komardi), En Khairul Iskandar

Saya juga rasa agak ralat pada diri saya kerana banyak pertanyaan adalah bagaimana mereka boleh memasarkan dengan cara terbaik melalui internet. ( Saya ni masih belajar pasal pemasaran internet) Namun jawapan saya banyak berkisar kepada direct marketing sahaja ... ya... walaupun pemasaran internet dan pemasaran terus adalah sama cuma dari segi teknikal yang berkenaan dengan internet tidak dapat saya jawab dengan tepat. Nampaknya saya kena gandakan usaha dan kurangkan buang masa untuk menjadi pakar dalam pemasaran internet ni.



Ten2Ten satu franchise dari Komardi. Menjual pelbagai makanan seperti pizza, burger, keropok lekor dan bermacam lagi serta minuman dari buah-buahan segar. Siapa yang berminat boleh hubungi Pengurus Besar Komardi En Khairul Iskandar.

Jadi sebagai seorang ahli pemasaran satu perkara yang dapat saya pelajari dari lawatan ke MAHA ini. Jika ada diluar sana mereka yang pakar dalam pemasaran internet... percayalah banyak individu2 atau syarikat2 yang memerlukan anda yang pakar bagi membantu mereka memamasarkan perniagaan mereka melalui internet.

Oleh itu janganlah terlalu hanya berada dalam dunia maya sahaja... keluarlah dan cuba cari mereka-mereka yang memerlukan bantuan anda.... bawah adalah beberapa gambar yang telah saya ambil semasa di MAHA 2008.

Bersama isteri dan anak-anak berehat di warung Ten2Ten

Kelihatan isteri dan anak-anak terutamanya gembira menaiki tram yang ditarik oleh traktor.


Anak lelaki saya Mohd Amir Rozan di dalam taman arnab



Anak perempuan saya berposing atas tram


Tiada ulasan: